Servicedesk Medewerker

D2-PC logo

Servicedesk Medewerker

Je maakt klanten blij met oplossingen en antwoorden, wanneer er incidenten, vragen of verzoeken zijn. En zo help je ons op onze missie om de meest geliefde IT-beheerder van Nederland te worden.

Utrecht / thuis

32 / 40 uur

Waarom jouw werk ertoe doet


Jij bent bijna altijd het eerste aanspreekpunt van klanten bij vragen, incidenten en verzoeken. Daarin is het superbelangrijk dat jij klanten een gerust gevoel kunt geven. Ze moeten erop kunnen vertrouwen dat het snel goed komt, geregeld wordt en als het even kan: al direct opgelost wordt. Wat de situatie ook mag zijn, jij weet zorgen van de klant altijd om te zetten in een glimlach. En dat is dankbaar werk.

Dat begint altijd met goed luisteren, doorvragen en samenvatten. Daarmee kun je diagnosticeren wat er aan de hand is én ervoor zorgen dat de klant zich geholpen voelt. Vervolgens zorg jij er natuurlijk voor dat de issue goed geregistreerd en juist geprioriteerd wordt.

Dankzij jouw gestructureerde en probleemoplossende werkwijze, kun je problemen vaak direct oplossen of overdragen aan collega’s die ermee aan de slag gaan. Goed samenwerken is dus key. En dan valt alles op z’n plaats, scheppen we weer rust in de tent en kan de klant door met waar deze echt goed in is.

tl;dr:Jij zet de zorgen van klanten om in een glimlach.

Wat voor werkzaamheden zitten in een doorsnee dag?

Onder het genot van kopje Bocca-koffie doe je een korte daily standup met je collega’s om te bespreken wie waarmee bezig gaat vandaag. Hiervoor gebruik je handige, moderne tools die jullie werk altijd overzichtelijk en behapbaar maken.


Je gaat achter je gloednieuwe laptop zitten en bekijkt nieuwe tickets. Je prioriteert ze en kijkt vervolgens welke je zelf gaat oplossen.


Er komt een levering met hardware binnen. Het zijn 3 laptops voor 3 nieuwe medewerkers die volgende week starten bij een klant. Je prepareert de laptops van A-tot-Z, zodat ze startklaar zijn wanneer de nieuwe medewerkers starten.


Je overlegt met een van de IT-Beheerders over een complexe ticket. Je leert iets nieuws en gaat met de oplossing aan de slag.


Je gaat bij een klant langs om een kapotte WiFi-router te vervangen. Als je er bent, neem je meteen even de tijd om te vragen hoe het gaat en of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn. Je leert dat er plannen zijn en deelt deze na afloop met een IT-Beheerder. Zo kunnen jullie de klant samen bijstaan met slimme IT-oplossingen die passen bij deze nieuwe missie.


Je lost acute problemen op, zoals een printserver die kuren vertoond of een medewerker die niet kan inloggen via VPN.


Je speelt tussendoor een potje Mario Kart op de Switch met een collega.


Je zet je noise-cancelling koptelefoon op, pakt een koud frisdrankje uit de goed gevulde koelkast en logt in op ITProTV om een training te volgen over een onderwerp wat je tof vindt om je skills op te krikken en een upgrade in je salaris te krijgen.


Aan het eind van de dag review je kort de dag met een paar collega’s: wat ging goed, wat kon beter en wat ga je morgen doen? Tussen 17u en 18u trek je de deur achter je dicht en geniet van je welverdiende vrije tijd.

Met wat voor moderne tools ga je aan de slag?
  • Remote Monitoring & Management software;
  • M365 / Google Workspace en alle aanverwante tools ;
  • Excalibur (Back-ups M365);
  • Back-up software voor servers;
  • Een hypermodern ticketingsysteem;
  • Handige projectmanagement tools;
  • Managed virusscanners;
  • Teamviewer;
  • UniFi controllers;
  • En meer...
Wat zijn de werktijden en -dagen?

Fulltime: maandag t/m vrijdag

Parttime: samen overleg je over je vaste vrije dag(en)

De meeste collega's starten tussen 09:00 en 10:00 en gaan naar huis tussen 17:00 en 18:00. Afwijkende tijden kunnen in overleg, daar doen we niet moeilijk over.

Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?

Solliciteer via onderstaande knop. Hoe meer je vertelt over jezelf en waarom je solliciteert bij D2-PC, hoe beter!

We beginnen altijd met een 'koffiepraatje' om D2-PC en de functie toe te lichten en kennis met je te maken. Dit kan bij ons op kantoor zijn, maar ook via telefoon, Teams, Hangouts of Skype.

Tijdens de interviewfase (van max. drie rondes) laten we je z.s.m. weten zodra we hebben besloten of we met je verder willen. We kunnen je vragen om een opdracht uit te voeren – maar dit vragen we je ter plekke. Je hoeft daarvoor niets voor te bereiden.

Voor jou


  • Een ambitieuze organisatie die graag investeert in jou;
  • Uitstekend salaris tussen €2300 en €3000 per maand (op basis van fulltime);
  • Laptop & smartphone van de zaak en een hele waslijst aan andere perks (zie verderop);
  • Een opleidingsbudget en volop doorgroeimogelijkheden;
  • Je mag kiezen voor een vierdaagse werkweek als dat voor jouw werk-privé balans beter is;
  • Standaard vrij op je verjaardag en serieus vette kerstcadeaus's (voorbeelden uit voorgaande jaren: SONOS speakers, Nintendo Switch, Smartwatches, etc.);
  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling;
  • Een jong en enthousiast team.

Wat jij brengt


  • Uitstekende communicatieve vaardigheden waarmee je klanten geruststelt en glimlachen opwekt;
  • Een gestructureerde en probleemoplossende werkwijze, waarbij je goed prioriteert;
  • Minimaal MBO ICT niveau 4;
  • We vinden het erg belangrijk dat iedereen bij D2-PC zichzelf kan zijn en daarmee positief bijdraagt aan ons team;
  • Je beschikt over rijbewijs B;
  • De drive om jezelf te ontwikkelen en door te groeien: je wilt morgen net weer een stapje beter zijn dan vandaag;
  • Eigen verantwoordelijkheid en een goede team spirit;
  • Nice to have: ervaring als servicedesk medewerker.

Hi, wij zijn D2-PC! 👋🏼

D2-PC is op een groeireis. We zijn op een missie om de meest geliefde IT-beheerder van Nederland te worden en we breiden snel uit. Wil jij samen met andere ‘D2’ers’ bouwen aan een vette werkplek?

Bij D2-PC verzorgen wij de gehele IT van kleine ondernemingen met 1 tot 100 werkplekken. Dat doen we met kant-en-klare pakketten waarmee ondernemers in één keer ontzorgd worden zodat ze zich kunnen richten op de groei van hun onderneming.

Interesse?


Stel je aan ons voor en stuur je motivatie, cv en portfolio mee! Wij nemen z.s.m. contact op om kennis te maken en te kijken naar de mogelijkheden.

We moedigen kandidaten met alle achtergronden en identiteiten aan om te solliciteren. We willen niet discrimineren, dus getalenteerde AI's of dieren zijn ook welkom. Recruiters hoeven dan weer niet te reageren.

Wat je krijgt


Dinsdag broodjesdag

Vette (noise cancelling) koptelefoon

Supersize screen

Laptop naar keuze

D2-PC swag

Gaaf kantoor

Thuiswerkplek ingericht

Maandelijks teamuitje

Persoonlijk opleidingsbudget

Vrij op je verjaardag

Serieus vette kerstcadeaus

Altijd gevulde koelkast